Müşteri Memnuniyeti Prosedürü
Bilgi Merkezi
Müşteri Memnuniyeti ile Öneri ve Şikayeti Değerlendirme Prosedürü
Amaç
Kurum tarafından verilen hizmetlerde iç ve dış müşteri geri besleme bilgilerinin alınması ve
değerlendirilmesi, müşteri öneri ve şikâyeti söz konusu olduğunda bu öneri ve şikâyetlerin
kayıt altına alınması, değerlendirilmesi, giderilmesi ve tekrar etmemesi için düzeltici
faaliyetlerin yapılması ile ilgili yöntemi tanımlamak.
Kapsam
Kurum tarafından verilen tüm hizmetleri kapsar.
Sorumlular
Kalite Yönetim Temsilcisi, Birim Kalite Temsileri, Prosedürde sorumluluk tanımlanan tüm
personel.
Tanımlar ve Kısaltmalar
Müşteri: Hizmet almak üzere ücretli ve ücretsiz başvurmuş olan kişi, kurum veya tüzel
kişiliktir.
Uygulama
5.1 Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi ile Öneri ve Şikâyetlerinin Alınması
5.1.1 Kurum tarafından sunulan hizmetlerde iç ve dış müşteri memnuniyet, görüş, öneri ve
şikâyetleri TENMAK web sayfasında yayınlanan bu Prosedürde tanımlandığı şekilde Müşteri
Memnuniyeti ile Öneri ve Şikâyeti Formu yoluyla veya yüz yüze görüşme, e posta, telefon
vb. yollarla alınır. İç müşterilerin görüş ve önerileri de yine Doküman Yönetim Sistemi, eposta vb. yollarla alınır, memnuniyetleri Çalışan Memnuniyeti Anketi ile alınan geri
beslemeler yoluyla değerlendirilir. İç ve dış müşteri görüş, öneri ve şikâyetleri birer iyileştirme
fırsatı olarak değerlendirilir.
5.1.2 Müşteriyle yapılan tüm görüşmeler Müşteri Görüşmeleri Kayıt Formu ile kayıt altına
alınır.
5.1.3 TENMAK web sayfası üzerinden doldurulan Müşteri Memnuniyeti ile Öneri ve
Şikâyeti Formu, yerleşke ve sunulan hizmete bağlı olarak ilgili yönetim temsilcisine iletilir.
5.1.4 Müşteri Memnuniyeti ile Öneri ve Şikâyetinin Değerlendirilmesi ve Takibi
5.1.5 Müşteri Memnuniyeti ile Öneri ve Şikâyeti Formu, ilgili yönetim sistemi temsilcisi
tarafından öneri veya şikayete konu olan faaliyetin sorumlusu ile birlikte değerlendirilir.
5.1.6 Müşteri Memnuniyeti ile Öneri ve Şikâyeti Formunda;
- İyi ve çok iyi işaretlemeler müşteri memnuniyeti olarak değerlendirilir.
Müşteri Memnuniyeti ile Öneri ve Şikâyeti Formu
Çalışan Memnuniyeti Anketi
Müşteri Görüşmeleri Kayıt Formu
Müşteri Şikâyeti Değerlendirme Formu
Uygunsuzluk ve Düzeltici Faaliyet Prosedürü
Süreç Listesi
Süreç Kartı
İş Akış Formu
Performans Göstergesi İzleme Formu
Bu sayfa 17 September 2025 00:50 tarihinde güncellendi